Beschrijving: Bert van As

Dirigent Van As nam op 1 januari 1958 het dirigeerstokje over van zijn voorganger, tevens hoofd van de R,K school, de heer A..E Wegman.

Van As, heeft op de kweekschool St. Louis te Oudenbosch zijn opleiding genoten. De opleiding op St. Louis was gericht op het culturele vlak. Er waren daar veel middagen met toneel en muziek.

In die tijd had hij zelf een orkestje met aparte instrumenten zoals luiten en banjo's en leerde hij ook het arrangeren van muziek.

Tijdens het 100-jarig bestaan van het instituut St. Louis zong hij als        zeventien-   jarige de altpartij in de zesstemmige mis Pape Marcelli van   Palestrma.

Deze werd toen door de radio uitgezonden en was een hele gebeurtenis

Later was hij samen met zijn vier neven lid van het parochiekoor "De Liefde" in Amsterdam. Het was daar de gewoonte dat de dirigent degenen die lid wilden worden van het koor, liet proefzingen.

Van As liet nieuwe leden van het Gemengdkoor St. Carolus Borromeus niet proefzingen. "Iedereen die graag wil zingen is welkom in het koor" was zijn motto.

In 1983 kreeg Van As uit handen van de voorzitter van de parochie een Pauselijke onderscheiding voor zijn 25-jarig dirigent jubileum.

Beschrijving: klik hier om terug te gaan