Beschrijving: D:\Werkplaats\Co.jpg

Co Haring nam na het overlijden van Bert van As in januari 1985, het dirigentschap op zich en ontving op zijn beurt het voor het koor zo traditionele stokje uit handen van mevrouw Van As.

Tijdens zijn tien-jarig dirigentschap wist Haring een eigen stempel op het koor te drukken, dat naast de parochiële activiteiten medewerking verleende aan veel dorpsevenementen, zoals kerstsamenzang, dodenherdenking, schuifdeurenconcert en het afscheid van de Amerikanen, die Soesterberg verlieten.

Een hoogtepunt in zijn loopbaan was het jubileumconcert in 1987, bij gelegenheid van het 150-jarig bestaan van het koor.

Dirigent Haring, officieel in dienst van de parochie Carolus Borromeus, werd toegesproken door de voorzitter van het parochiebestuur, Frans van Dillen.

Voor zijn inzet kreeg hij een fles "chateau du pape" en een dinerbon, terwijl mevrouw Haring in de bloemetjes werd gezet.

Organist Theo Hes memoreerde middels een geluidsfragment de beroemde "val van de scheresliep" tijdens het eerste concert dat Haring dirigeerde in 1985 en liet de nieuwe dirigente (Toet Nijs) horen hoe het er soms op de repetitie aan toe kan gaan.

De tenoren, van wie sommigen onherkenbaar, deden een muzikale "greep uit het leven" en een gecombineerde Frans-Groningse deputatie van de sopranen zong de scheidende dirigent toe.

Uit handen van de voorzitter van het koor mocht Co Haring een afscheidscadeau ontvangen in de vorm van een tafelaansteker met inscriptie.

Beschrijving: klik hier om terug te gaan