St. Cecilia: 22 november is de feestdag van deze Romeinse martelares en heilige in de katholieke kerk.

Zij is de patrones van de muziek, instrumentenmakers en zangers.

Ons gemengd koor heeft ook St. Cecilia als patroonheilige en dan wordt er rond deze datum altijd een feest georganiseerd.

23 november om 18.30uur werden wij verwacht in ons Parochiehuis alwaar wij door het bestuur

werden verwelkomt met een heerlijk glas prosecco.

Bijzonder was dat onze vrienden van het voormalig Brücknerkoor uit Amersfoort ook waren uitgenodigd.

Nadat wij allen welkom waren geheten begonnen we zoals gebruikelijk met een welkomstlied

waarna er werd geproost, gevolgd door een borrellied.

Zilveren jubilaris gehuldigd.

Op ons feest te ere van St. Cecillia was er dit jaar weer eens een jubilaris te begroeten:

onze “zware” bas, Cor Sukking, is dit jaar 25 jaar bij ons koor.

Cor Sukking met de voorzitter

Hij werd door onze voorzitter Arie van Engelen naar voren geroepen.

Cor werd niet alleen bedankt voor zijn inbreng als zanger, maar werd ook geroemd als “taxichauffeur”.

Hij haalt elke week een paar koorzangers op om hun naar de repetitie dan wel kerkdienst te brengen.

Uit handen van de voorzitter ontving hij daarom de zilveren draagspeld van de St. Gregoriusvereniging,

alsmede een mooie bos bloemen en een lekkere fles wijn en werd hij door ons toegezongen met een toepasselijk lied.

Na dit alles werden we uitgenodigd voor een warm en koud buffet die wij ons heerlijk lieten smaken.

warm buffet

koud buffet

Hierna was er een ijsbuffet

Het feest werd feestelijk besloten met een lied.

Zondag tijdens een feestelijke Eucharistieviering werd Cor verzocht om naar het Priesterkoor te komen.

Cor Sukking met pastor Meneses

Van pastor Meneses ontving hij de zilveren draaginsigne St. Gregoriusvereniging en werd hij toegezongen

door het koor en alle aanwezigen met een “Lang zal hij leven”.

Tevens ontving hij ook terecht applaus van een ieder.

Cor Sukking met bloemen

Uiteraard ontving hij een mooie bos bloemen.